Cinque Terre

In my last post I wrote about where my mom and I stayed while traveling to Liguria in Italy. This time around, I’d like to share more photos and details about Cinque Terre.

W ostatnim poście pisałam o miejscu, w którym zatrzymałam się podczas podróży po Ligurii we Włoszech. Teraz chcę podzielić się z Wami kolejną porcją zdjęć i informacji, tym razem na temat Cinque Terre.

Cinque Terre is a district composed of five small and glorious towns: Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola and Riomaggiore. The combined size of all of these towns is about 10 kilometers  so you can easily travel between them by train or even on foot. Our hotel was in Rappallo, so the furthest town from us was Riomaggiore, which is about 40 minutes away by train and a ticket costs 9 euros. If you want to travel between all of the towns in Cinque Terre you can buy the Cinque Terre Card, which costs 16 EURO and is valid for 24 hours. A single ticket costs 4 euros. You can also choose to walk in-between all the towns which will take you about 5/6 hours. Unfortunately, at the time I visited, parts of the route were closed.

Cinque Terre określa miejsce składające się z pięciu miasteczek: MonterossoVernazzaCornigliaManarola i Riomaggiore. Miasteczka leżą na 10-kilometrowym odcinku, który można przemierzyć pociągiem lub pieszo. Moja baza znajdowała się w Rapallo, dlatego najbardziej oddalonym miasteczkiem w Cinque Terre było Riomaggiore. Pociąg z Rapallo do Riomaggiore kosztował 9 EURO. Będąc już na miejscu można zakupić Cinque Terre Card, która kosztuje 16 EURO. Dzięki niej możecie poruszać się pociągiem po wszystkich miasteczkach przez 24 h. Jednorazowy przejazd kosztuje 4 EURO. Można również pieszo zwiedzić wszystkie miasteczka, a cała trasa trwa ok. 5/6h. W okresie, kiedy ja odwiedziłam Cinque Terre część szlaków była niestety zamknięta.

Riomaggiore

This town definitely stole my heart the most. I arrived there in the early morning when there were no tourists. Colorful houses, fishermen, and the sound of the sea made me feel as if time had stopped.

To miasteczko, które urzekło mnie najbardziej. Dotarłam tam z samego rana, więc ilość turystów nie była jeszcze przerażająca. Kolorowe domki, rybacy i szum morza sprawia, że czas zatrzymuje się w miejscu.

IMG_1913IMG_1916IMG_1918IMG_1920IMG_1922IMG_1924

Manarola

We travelled from Riomaggiore to Manarola by train, another colorful little town. In Manarola you could definitely feel the presence of tourists. It felt quite crowded. Regardless, we proceeded to get lost in this lovely town until we finally found the path, which took us to the next place. We made it in 2,5 hours. This route was the longest, and it took us through the mountains. The view was breathtaking.

Z Riomaggiore pociągiem udałam się do Manarola, kolejnego kolorowego miasteczka. Ilość turystów w tym miejscu była już znacznie większa. Pobłądziłyśmy z mamą po tym jakże uroczym miejscu i z tego miasteczka postanowiłyśmy powędrować pieszo do kolejnego. Cała trasa trwała ok. 2,5 h (to trasa dłuższa, wiodąca przez góry). Widoki zapierały dech w piersiach!

IMG_1934IMG_1939IMG_1947IMG_1950IMG_1955IMG_1960IMG_1963IMG_1970IMG_1973IMG_1986 (2)

Corniglia

After walking through the mountains we were so tired that we decided to chill for a bit and have dinner in Corniglia. Here you can find tons of cute restaurants with beautiful views. Unfortunately due to our time constraints we skipped Vernazza and went straight to the last town, Monterosso, by train.

Zmęczone po górskiej wędrówce pospacerowałyśmy jeszcze po Corniglii i zatrzymałyśmy się na obiad. W tym miasteczku możecie znaleźć mnóstwo uroczych knajpek z przepięknymi widokami. Niestety z powodu braku czasu musiałyśmy ominąć jedno miasteczko – Vernazza. Pociągiem udałyśmy się prosto do Monterosso.

IMG_1997IMG_1999IMG_2009IMG_2010

Monterosso

I was disappointed by Monterosso because of the amount of tourists, the crowded beaches, and the amount of peddlers who try to sell you something at every corner. I didn’t feel safe there and for me, this place didn’t really fit with the rest of the Cinque Terre towns. From Monterosso we returned to Rapallo by train for 8 euros.

To miasteczko, które niestety rozczarowało mnie z powodu ilości turystów, przeludnionych plaż i ilości osób, które próbują na siłę coś Ci sprzedać. Nie czułam się tam bezpiecznie i nie pasowało mi to do pozostałych uroczych, kolorowych miejsc. Ale oczywiście, co kto lubi. Z Monterosso wróciłyśmy do Rapallo pociągiem za 8 EURO.

IMG_2016IMG_2018IMG_2028IMG_2033

Milan

The last place we went to, while traveling to Italy, was Milan. From there we flew back to Krakow, Poland. Milan is great thanks to its absolutely beautiful architecture. We only spent a day there, but I definitely want to go back!

Mediolan

Ostatnim miejscem, które odwiedziłyśmy podróżując po Włoszech, to Mediolan, z którego wróciłyśmy do Krakowa. Mediolan urzekł mnie przede wszystkim swoją architekturą. Spędziłyśmy tam tylko jeden dzień, ale z przyjemnością wrócę tam jeszcze nie raz! 🙂

IMG_2136IMG_2140IMG_2144IMG_2146IMG_2149IMG_2152IMG_2160IMG_2162IMG_2163IMG_2164